Run4Semmy: run like... Kim!

Op 21 oktober is het weer tijd voor de Run4Semmy, tijdens de TCS Amsterdam Marathon. Je hebt dus nog zo’n 3 maanden om je voor te bereiden. Kim den Tenter vertelt waarom ze meeloopt en hoe ze zich voorbereidt.

Ik ben Kim den Tenter en ik ga voor de derde keer meelopen met de Run4Semmy. Ik ben in aanraking gekomen met deze run door Bryan Jurriaans, het zoontje van vrienden. Bryan kreeg de diagnose hersenstamkanker en ik hoorde dat deze vorm van kanker niet te genezen is. Dat is moeilijk te geloven en te accepteren. Ik wilde graag iets doen en al snel hoorde ik dan ook over Stichting Semmy. Met het sponsoren van onderzoeken naar behandelingen en medicijnen kan gezocht worden naar een oplossing zodat kinderen met hersenstamkanker een kans op genezing kunnen krijgen. Het enige wat ik kon doen was deze stichting steunen. Dus ik schreef mij in voor de Run4Semmy en zo volgden er meer: familie, vrienden, collega’s en de ouders van  Bryan. Team Bryan was een feit!

Oeps 8km!

Dan mag ik wel gaan trainen. Ik heb hardloopschoenen en een outfit gekocht. Ik zette de hardloopapp (voor beginners) op mijn telefoon en gaan! Rustig opbouwen 2 à 3 x in de week eerst een paar minuten wandelen en vervolgens een paar minuten joggen en dan weer wandelen. Binnen 7 maanden liep ik 6 à 7 km en de run stond voor de deur. Dan lukt de 8km mij op de dag zelf ook wel. (En dat lukte!)

De dag van de run..

We verzamelden bij het VUmc ziekenhuis voor het startbewijs, het blauwe Semmy shirt en een bijeenkomst. Zoveel mensen, zoveel blauwe shirts en niet alleen team Bryan. Geschrokken van de hoeveelheid getroffen kindjes zit ik daar met tranen in mijn ogen. En tegelijkertijd is het mooi de saamhorigheid te zien en te voelen. Ieder met een eigen verhaal, maar allemaal met hetzelfde doel. Kinderen met hersenstamkanker een kans op genezing geven! Bryan is 4 dagen na mijn eerste run overleden, maar ik blijf mij inzetten voor Stichting Semmy doormiddel van deze run met Bryan in mijn hart.

Wil je meer weten over Run4Semmy of je direct inschrijven? Klik dan hier.

Kim den Tenter