Artikel Ger Mesken in Maas & Waler

In de rubriek ‘de Maas & Waler dat ben ik’ stond onlangs wel een hele bekende van de Stichting: Ger Mesken.
In het interview vertelt hij over zijn leven met Marie, maar ook over zijn kleinzoon Rick (*) die op 15 jarige leeftijd is overleden aan hersenstamkanker. Sindsdien haalt Ger veel geld op voor Stichting Semmy zodat we het onderzoek van PMC (en voorheen VUmc) kunnen blijven ondersteunen. Nog € 8200,- en dan hebben ze door de jaren heen € 100.000,- opgehaald!

“In oktober 2011 overleed mijn kleinzoon Rick. Vijftien jaar, hersenstamkanker. Hij wist dat hij dood zou gaan, en regelde zelf alles voor zijn crematie. Hij wilde graag dat mensen iets doneerden aan stichting Semmy, die onderzoek naar hersenstamkanker ondersteunt, en zo ben ik begonnen met mijn collectewerk. Kort na het overlijden van Rick stond ik al ergens geld op te halen. Dat viel me toen behoorlijk zwaar, dat weet ik nog wel. Nu doe ik dit alweer zo’n jaar of acht.’ Je kunt Ger overal tegenkomen. Op feesten, braderieën, markten, de Leste Mert, bij sportverenigingen en andere publieksbijeenkomsten. Hij verkoopt ook diverse spulletjes vanaf een leuke kraam. ‘Ik krijg van allerlei bedrijven vaak iets toegestopt; de kraamhuur wordt meestal wel gesponsord. Helaas krijg ik heel af en toe minder prettige opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd, maar gewoonlijk doe ik dit werk graag. Nog 8.200 euro, en dan heb ik voor de stichting Semmy al een ton opgehaald. Daar ben ik best wel trots op, dat mag je wel weten. Ik krijg er mijn kleinzoon niet mee terug, maar als er door dat geld ooit een kind gered kan worden vind ik dat mijn missie geslaagd is. Ik ga hier net zo lang mee door als mijn beentjes mij kunnen dragen. Het overlijden van zo’n jong kleinkind heeft een enorme impact op mij gehad, nu nog dagelijks. Het blijft een lege plek in mijn leven. Kijk, dit is Rick.’ Op een foto kijkt een vriendelijk ogende jongen je aan.”

bron: https://www.demaasenwaler.nl/nieuws/algemeen/32942/de-maas-waler-dat-ben-ik-ger-mesken