1750 deelnemers aan de wandel- en belevingstocht Appelstap

14 september vond de vierde editie van de door de Lionsclub georganiseerde wandel- en belevingstocht Appelstap plaats. Langs de route was er van alles te beleven zoals muziek, kunst, theater, lichteffecten en een kampvuur. De volledige opbrengst ging naar twee goede doelen. Stichting Semmy ontving een cheque ter waarde van 6.140 euro waarvoor we alle deelnemers enorm bedanken!

Hieronder lees je het volledige bericht van Lionsclub zelf:

Zaterdag vond de vierde editie van de door de Lionsclub georganiseerde wandel- en belevingstocht Appelstap plaats. Deelnemers konden kiezen uit vier routes: 5, 10, 15 en 30 kilometer met start en finish op de Boerestreek. Aangezien de route van de 5 kilometer grotendeels verhard was, konden ook rolstoelgebruikers meedoen. Langs de route was er van alles te beleven zoals muziek, kunst, theater, lichteffecten en een kampvuur. Doordat je tijdens de tocht de schemer intreedt, kwamen de belevenissen met lichteffecten optimaal tot hun recht.

De jongste deelnemers konden meedoen aan de Klokhuistocht. Zij ontpopten zich als ware speurneuzen en deden hun best te helpen bij het opsporen van de boef, die de goud appel had gestolen.

De opbrengst ging naar de goede doelen Stichting Semmy en Dwarslaesie Organisatie Nederland,. Zij kregen uit handen van Koen Roozen, voorzitter van Lionsclub Ooststellingwerf, elk een cheque ter waarde van 6.140 euro.
Om extra aandacht te vragen voor Stichting Semmy, die zich bezighoudt met onderzoek naar tumoren in de hersenstam, was een kleurwedstrijd georganiseerd voor de basisscholen in Ooststellingwerf. Ongeveer 10 scholen hebben meegedaan met als resultaat dat er 1500 creatief ingekleurde voeten en nagels zijn binnengekomen. Deze waren bij de start te bewonderen.

Leerlingen van De Riemsloot hebben in navolging van de nagellakactie van twee jaar geleden van Tijn voor Serious Request heel veel wandelaars van prachtig gekleurde nagels voorzien.
Drie scholen, CBS In de kring, OBS De Riemsloot en de K.J. Dijkstraschool hebben door hun deelname een cheque ter waarde van 150 euro gewonnen, te besteden aan een spel of materiaal die beweging voor kinderen bewerkstelligt.

Hennie Slagter, die vorig jaar een incomplete dwarslaesie opliep, heeft dit jaar alles op alles gezet om mee te doen aan de 5 kilometer van Appelstap. Samen met bijna 100 vrienden en bekenden heeft hij de afstand afgelegd en daarmee een topprestatie geleverd!

Lionsclub Ooststellingwerf kan terugkijken op een succesvol wandelevenement.